2 عارضه مهم که بیشتر بهبودیافتگان کرونایی از آن رنج می برند

به گزارش بازی های اندروید، طبق یک نظر سنجی اینترنتی در کره جنوبی، خستگی یکی از رایج ترین عوارض جانبی بیماری کرونا شناخته شد.

2 عارضه مهم که بیشتر بهبودیافتگان کرونایی از آن رنج می برند

به گزارش خبرنگار ، براساس پژوهشی که در کره جنوبی اجرا شده است، برخی از عوارض جانبی مانند خستگی، پیامد های روانی و از دست دادن حس بوبایی و چشایی در 90 درصد از بهبودیافتگان کرونایی نمایان بوده است.

این نتیجه در حالی به دست آمده است که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا تا به امروز از یک میلیون نفر فراتر رفته که موضوع بسیار دردآوری است. علاوه براین، کرونا ویروس زیان بسیاری را بر اقتصاد جهانی تحمیل کرده، نظام بهداشتی جهان را رنجور و شیوه زندگی مردم را تغییر داده است.

گون جون ووک مسئول مراکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری در کره جنوبی گفت: در یک نظرسنجی اینترنتی که در آن 965 نفر از بهبودیافتگان کرونایی مشارکت داشتند، 91 درصد افراد دستکم دچار یک عارضه جانبی بر اثر ابتلا به کرونا شده اند.

خستگی یکی از شایع ترین عوارض جانبی بیماری کرونا است؛ به گونه ای که 26.2 درصد از شرکت کنندگان احساس خستگی داشتند و پس از آن اختلال در تمرکز به میزان 24.6 درصد در رتبه دوم واقع شده است. این بیماری همچنین عوارض جانبی دیگری همچون مسائل روحی، روانی و فقدان حواس بویایی و چشایی نیز داشته است.

کیم شو وو استاد دانشگاه کیونجونگ در استان دایجو و پژوهشگر ارشد این پژوهش گفت: نظرسنجی اینترنتی بوده است، اما به زودی با جزئیات و تحلیل مفصل منتشر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 760

به "2 عارضه مهم که بیشتر بهبودیافتگان کرونایی از آن رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 عارضه مهم که بیشتر بهبودیافتگان کرونایی از آن رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید