آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - نحوه اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه است.

آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگاران، بازار مسکن به عنوان یکی از مهم ترین بخش های مالی کشور این روزها چشم انتظار اجرای طرح های مختلفی است که از سوی دولت مطرح شده، طرح هایی که شاید با اجرایی شدن آن ها بتوان نور امید را در بین متقاضیان و مستاجران روشن کرد. اما دولت برای ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی تا به امروز وعده و وعیدهای بسیاری داده که به گفته کارشناسان باید برنامه ریزی های دقیق تری برای اجرای آن انجام گردد.

در حال حاضر برای ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی اندازه تسهیلات و بعلاوه نحوه اعطای آن ها تعیین شده است. طبق مصوبه اندازه تسهیلات در شهر تهران 450 میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون تومان، در سایر شهرها 300 میلیون تومان و در روستا 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به صورت تدریجی) است به طوری که در مرحله پی کنی-فونداسیون 10 درصد، اسکلت - سقف 40 درصد، سفت کاری 25 درصد، نازک کاری 25 درصد پرداخت می گردد.

لازم به ذکر است بانک های عامل باید حداکثر تا 20 درصد از کل مانده تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کند.

آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن

محمود محمود زاده، معاون وزیر راه وشهرسازی درباره آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن و تسهیلاتی که به خودمالکان پرداخت می گردد گفت: از هفته پیش امکان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان فراهم شده و مالکان می توانند مدارک را بارگذاری و بلافاصله بانک عامل هم نوع بانک و هم شعبه بانک را انتخاب نمایند.

او اضافه کرد: این افراد به بانک ها معرفی می شوند و با مراجعه به شعبه بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام می نمایند.

محمودزاده اعلام کرد: اسناد مالکیت پروانه ساخت از موارد اصلی برای دریافت این تسهیلات است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تسهیلات نهضت ملی مسکن به خود مالکی واگذار می گردد احتیاج به خرید اوراق و سپرده گذاری ندارد و می توانند این تسهیلات را عینا برای ساخت وساز استفاده نمایند.

او گفت: این تسهیلات در 4 مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه به وسیله بانک عامل به حساب واریز می گردد.

اعطای تسهیلات مسکن عامل رونق بخش های مختلف اقتصاد

محمود جامساز کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه فراوری یک میلیون واحد مسکن در سال می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد کشور داشته باشد گفت: اگر هدف دولت یعنی ساخت یک میلیون مسکن در سال و ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال محقق گردد می توان انتظار داشت که با حرکت روبه جلوی بخش مسکن، شاهد رشد شاخص های مالی باشیم.

او اضافه کرد: با در نظر گرفتن رقم 6 میلیون تومان برای ساخت هر متر مسکن، سرمایه بسیار هنگفتی برای ساخت این واحدهای مسکن در نظر گرفته شده است؛ اگر هر کدام از بخش های مسکن با ساخت این واحدها رونق بگیرد، صدها نفر در هر کدام از بخش های ساخت این واحدها مشغول به کار می شوند و اشتغال برای افراد ایجاد شده و در نتیجه شاهد رونق فراوری و اشتغال در اقتصاد کشور خواهیم بود.

جامساز یادآور شد: با ارائه تسهیلات به بخش مسکن می توان در جهت رونق آن قدم های موثری برداشت چرا که در حال حاضر نقدینگی در این بخش وجود ندارد و با سرازیر شدن پول می توان رونق را به بازار مسکن و بخش های مختلف اقتصاد رساند؛ از سوی دیگر دولت باید به بخش مسکن نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که این بخش می تواند لوکوموتیو بخش اقتصاد را به حرکت در بیاورد.

لزوم نگاه ویژه دولت به بخش مسکن در جهت بهبود شرایط مالی

این کارشناس مسکن بعلاوه درباره تاثیر بازار مسکن بر رونق اقتصاد و رشد شاخص های مالی اعلام کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن یک بخش مولد و فراوری نماینده است و احتیاجی به واردات در این زمینه وجود ندارد؛ می تواند به خودی خود چرخه مالی را به حرکت در بیاورد و رونق مالی ایجاد کند.

او اعلام کرد: هم اکنون بخش مسکن به رکود عمیقی فرو رفته و دلیل آن نیز افزایش بی رویه قیمت ها و بعلاوه نبود مسکن کافی برای متقاضیان است اگر این بخش از رکود خارج گردد می توان انتظار داشت که بخش های مختلف مالی نیز رونق بگیرند؛ چرا که این بخش چرخ ده ها شغل را به گردش در می آورد و می تواند صدها نفر را نیز مشغول به کار کند.

براساس این گزارش دولت در حال حاضر عزم خود را برای اجرای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن به کارگرفته است و در این خصوص هم تسهیلات بسیاری را در نظر گرفته، اما با توجه به آنکه هنوز بعد از گذشت چندین ماه تنها در مرحله ثبت نام به جای مانده، می تواند نکته مهمی باشد که آیا مانعی بر سر اجرای این طرح وجود دارد که به کندی پیش می رود؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1473

به "آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید