ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم به ادارات استثنایی استان ها ابلاغ شد.

ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم با هدف مشارکت بیشتر خانواده ها در امر آموزش بچه ها ودانش آموزان با احتیاج ویژه در ایام کرونا تدوین شده است.

خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که مشارکت و همفکری داشته باشند و مشارکت واقعی زمانی صورت می گیرد که خانواده در امور مدرسه درگیر شوند و مدرسه نیز خانواده را همراه و همیار خود ببیند. بطوریکه هر قدر والدین در مسایل فرزندانشان بیشتر مشارکت داشته باشند ، پیشرفت تحصیلی فرزندان افزایش می یابد.

بر اساس این شیوه نامه اولیایی در برنامه مدرسه یاری مشارکت دارند که براساس علاقه و احتیاجهای مدرسه، بصورت همیاردر کلاس درس حضور یافته و از معلمان، آموزش های لازم را برای فرزندان خود و یا سایر دریافت نمایند.

همچنین همکاری والدین در برنامه اولیاء همیار معلم داوطلبانه است و بدون ابلاغ کتبی است هیچ گونه حقی را از لحاظ استخدام ،پرداخت حق الزحمه ایجاد نخواهد کرد.

از دیگر اهداف تدوین این شیوه نامه، بهره گیری هرچه بیشتر از همکاری و مشارکت اولیا درجهت بهبود و پیشبرد امر آموزش دانش آموزان با احتیاج های ویژه ، یاری به حل مسائل آموزشی دانش آموزان و پاسخگویی به احتیاجهای اطلاعاتی و عملکردی آنان ، ارتقا آگاهی و شناخت اولیا ء نسبت به احتیاج های دانش آموزان به منظور تسهیل فرایند آموزش ، بهره مندی از مهارت های اولیاء دانش آموزان در جهت همکاری آموزشی وافزایش میزان بهره وری از توانمندی های نیروهای تخصصی داوطلب در جهت یاری به کاهش مسائل آموزش و پرورش استثنایی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 860

به "ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش آموزان استثنایی همیار معلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید