ترس از کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در آلمان کمیاب کرد

به گزارش بازی های اندروید، شیوع ویروس جدید کرونا در آلمان باعث شده که مردم با نگرانی برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی نماینده به داروخانه ها هجوم برده و ذخایر این تجهیزات بهداشتی را با کمبود روبرو نمایند.

ترس از کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در آلمان کمیاب کرد

با تورهای آلمان تابستان 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 در کشورهای اروپایی و بالا رفتن تقاضا برای خرید تجهیزات بهداشتی، ماسک تنفسی و مواد ضد عفونی نماینده در آلمان کمیاب شده و قیمت آنها بسیار بالا رفته است.

به نوشته روزنامه آلمانی دی ولت، مسئولان داروخانه ها می گویند ماسک های تنفسی معمولی برای هفته هاست که موجود نیستند و ماسک های ویژه فیلتردار (FFP) نیز به مقدار بسیاری کمی به دست داروخانه ها رسیده است. همچنین تقاضا برای خرید مواد ضد عفونی نماینده به شدت بالا رفته است.

بر این اساس، از زمان رسیدن ویروس جدید کرونا به آلمان در روزهای سرانجامی ماه ژانویه، افزایش تقاضا برای ماسک های تنفسی و مواد ضد عفونی نماینده باعث شده علاوه بر کمیاب شدن این محصولات، قیمت آنها نیز افزایش پیدا کند.

یک عضو هیأت فدرال انجمن داروسازان آلمان می گوید: مشتری ها نگران هستند. مردم ترسیده اند عقلانی واکنش نشان نمی دهند. بعضی از آنها حتی با اینکه ماسک نمی زنند، اما تعداد زیادی خریداری نموده اند. آنها فکر می نمایند در صورت شیوع بیشتر ویروس، بهتر است برای امنیت شان این ماسک ها در خانه انبار نمایند.

روزنامه دی ولت با بیان اینکه انتظار می رود افزایش تقاضا و قیمت ماسک های تنفسی و مواد ضد عفونی نماینده ادامه داشته باشد، نوشت که فراورینمایندگان دیگر نمی توانند به صورت عمده برای بازار ماسک تامین نمایند و اگر هم بتوانند به مقدار بسیار کمی خواهد بود.

شرکت اِلایِنس هِلث کِر، فراورینماینده عمده دارو و تجهیزات پزشکی در فرانکفورت به دی ولت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، حجمی از ماسک های تنفسی در عرض چند هفته فروش رفت که در حالت عادی در طول یک سال هم فروخته نمی شد! مردم ترسیده اند و خرید های هیجانی و عصبی انجام می دهند.

طبق آماری که این روزنامه و دیگر رسانه های آلمانی جمع آوری نموده اند، تقاضا برای ماسک های فیلتردار (FFP2 و FFP3) در یک ماهه اواخر ژانویه تا اواخر فوریه، 500 برابر افزایش داشته است.

دی ولت در ادامه درباره دلیل کمیاب شدن ماسک های تنفسی در آلمان شرح داد: این مسئله فقط به دلیل افزایش تقاضا نیست، بلکه فراوری نیز با رکود روبرو شده است که عارضه جانبی شیوع کروناویروس است. بسیاری از تامین نمایندگان، ماسک های خود را از چین دریافت می کردند و این کشور نیز خودش اکنون به خواستگاه ویروس تبدیل شده است.

شرکت هارتمن به عنوان فراورینماینده تجهیزات پزشکی در شهر هایدنهایم، می گوید شرایط کنونی و توقف حمل ونقل های هوایی به دلیل شیوع کووید19، باعث شده فراورینمایندگان نتوانند مواد اولیه و کالاهای واسطه برای فراوری ماسک را از چین وارد نمایند.

دی ولت در سرانجام این مقاله نوشت: همچنین نگرانی هایی وجود دارد که در هفته های پیش رو، داروهای مهم و حیاتی در آلمان به دلیل قطع شدن زنجیره تامین از چین، کمیاب شوند. چین به عنوان داروخانه دنیا شناخته می گردد زیرا بخش بزرگی از فراوریات دنیای به دلیل مواد تشکیل دهنده فعال در آنجا انجام می گردد.

طغیان ویروس جدید کووید19 در چین و شیوع سریع آن به بیش از 40 کشور دنیا، بار مالی، سیاسی، اجتماعی و درمانی سنگینی را بر دوش دولت ها قرار داده است؛ اما چیزی که مبارزه با این ویروس را سخت تر نموده، هراس افکنی و انتشار شایعات غیر علمی است. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 306

به "ترس از کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در آلمان کمیاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در آلمان کمیاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید