تور ارزان هلند: خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند

به گزارش بازی های اندروید، غذاهای خیابانی هلند و آمستردام

آشپزی هلند شاید به میزان کشورهای دیگر معروفیت نداشته باشد اما غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد که باید در سفر به هلند امتحان کنید. در این مطلب قصد داریم بعضی از برترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند را به شما معرفی کنیم که به ویژه در خیابان های آمستردام می توانید امتحان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هلند: خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

استروپ وافل | Stroopwafel

وافل هلندی در سرتاسر دنیا معروفیت دارد و بدون شک معروف ترین شیرینی هلندی در دنیاست. استروپ وافل دو لایه شیرینی وافل است که روی هم قرار گرفته اند و وسط آن ها شربت، مربا یا کرم قرار گرفته است. نان وافل هم از کره، آرد، شیر، شکر قهوه ای و تخم مرغ تهیه می گردد. طعم کره ای و لذیذ وافل هلندی در کنار یک فنجان چای یا قهوه ترکیبی بی نظیر و محشر می گردد. هلندی ها عادت دارند وافل ها را روی فنجان قرار می دهند تا با بخار قهوه کمی نرم گردد و بعد همراه با قهوه می خورند.

کروکت | Kroket

هلند به اسنک ها، شیرینی ها و میان وعده های خوشمزه و لذیذش معروفیت دارد. بنابراین در سفر به این کشور می توانید حسابی شکم چرانی کنید. یکی از خوشمزه ترین این غذاها، کروکت است: روکت رول هایی که داخلش با گوشت و سایر مواد پر شده و داخل حمام روغن کامل سرخ شده است. در روش سنتی و اصیل هلندی داخل کروکت ها با گوشت گاو پر می گردد، اما امروزه انواع مختلفی از کروکت با گوشت مرغ، میگو و حتی کروکت گیاهی را هم می توانید پیدا کنید. کروکت را می توانید به صورت میان وعده و اسنک بخورید، اما گاهی آن ها را داخل نان ساندویچ قرار می دهند و همراه با سس خردل سرو می نمایند که در این صورت یک وعده کامل به شمار میرود.

هنگامی که در آمستردام هستید همه جا می توانید این اسنک خوشمزه را بخرید: اسنک بار، کافه، رستوران یا کروکت فروشی!

سیب زمینی سرخ نموده هلندی | Patat

سیب زمینی سرخ نموده در تمام دنیا محبوب و پرهوادار است و این میان وعده در هر کشوری به سبک و سیاق خاصی تهیه می گردد. در هلند نیز این سیب زمینی های خوشمزه Patat نامیده می شوند. تفاوت آن ها این است که خلال های سیب زمینی نازک تر از معمول هستند و همراه با سس مایونز سرو می شوند. البته سس کچاپ یا سس بادام زمینی هم استفاده می گردد. اصیل ترین و مشهورترین مدل هلندی این میان وعده ترکیب سیب زمینی سرخ نموده، سس مایونز، پیاز خام خرد نموده و سس بادام زمینی است که patatje oorlog نامیده می گردد. پیشنهاد می کنیم در سفر به هلند حتما این مدل خاص از سیب زمینی سرخ نموده را حتما امتحان کنید.

شاه ماهی هلندی | Hollandse Nieuwe

یکی از جالب ترین و مشهورترین غذاهای خیابانی هلند شاه ماهی است. اگر به غذاهای دریایی و ماهی علاقه دارید حتما باید این غذا را در آمستردام و هلند امتحان کنید. این غذا یکی از غذاهای سنتی مردم هلند است و اعتقاد دارند که اگر هر روز یک شاه ماهی بخورند همواره سالم و سلامت خواهند بود. یکی از نکات جالب در خصوص این غذا این است که شاه ماهی را به صورت خام و همراه با پیاز و خیارشور می خورند. این ماهی را به قطعات کوچک تقسیم می نمایند و همراه یا بدون نان سرو می نمایند. اگر می خواهید مثل یک هلندی اصیل این غذا را بخورید باید از دم ماهی بگیرید و آن را درسته در دهانتان بگذارید! ممکن است تصور ماهی خام به نظرتان زیاد خوشایند نباشد اما در عین تعجب باید بگوییم که این غذا بسیار خوشمزه و مزه دار است.

شیرین بیان | licorice

هلندی ها عاشق شیرین بیان هستند و خودشان آن را آبنبات می نامند. به طور میانگین هر فرد هلندی سالانه 2 کیلوگرم شیرین بیان مصرف می نماید که بالاترین مقدار در دنیاست. شیرین بیان ها در شکل ها و مقدار های مختلف وجود دارند و در بیشتر سوپرمارکت ها، داروخانه ها، رستوران ها و حتی پمپ بنزین ها به فروش می رسد. آبنبات های شیرین بیان در طعم ها و مقدار های مختلف وجود دارد اما دو نوع که بیشتر از همه هوادار دار شیرین بیان نمکی و شیرین بیان شیرین است. ظاهر سیاه و تیره این شیرین بیان ها شاید چندان هوس برانگیز نباشد اما با طعم خوبی که دارد مطمئنا شما را هم عاشق خود می نماید.

پنیر

در فهرست خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند جا دارد که به پنیر هلندی هم اشاره کنیم. هلند یکی از قدیمی ترین سازنده های پنیر است و از 800 قبل از میلاد به این کار مشغول بوده است. علاوه بر این، هلند بزرگ ترین صادرنماینده پنیر در دنیا است و پنیر خوشمزه گودا هم در همین کشور تهیه می گردد. هلندی ها عاشق پنیرند و هر فرد هلندی به طور میانگین سالانه 21 کیلوگرم پنیر مصرف می نماید. هلندی ها پنیر را هنگام صبحانه، داخل نان به عنوان ناهار یا به صورت مکعب پنیری و به عنوان میان وعده مصرف می نمایند. پنیرهای گودا و ادام دو پنیر محبوب و پرهوادار هلندی هستند، اما انواع مختلفی از پنیر در هلند وجود دارد که تمامشان خوشمزه هستند.

بیتربالن | Bitterballen

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای خیابانی هلند بیتربالن است که در بیشتر کافه ها و رستوران ها وجود دارد. این توپک های لذیذ و خوش طعم معمولا در کنار سایر غذاها یا همراه با نوشیدنی سرو می گردد. توپک ها را معمولا از گوشت و سایر مواد تهیه می نمایند و پس از سرخ کردن در حمام روغن با سس خردل می خورند. بیربالن قبل از سرخ شدن در پودر سوخاری یا خرده نان غلتانده می گردد و به همین علت ظاهری برشته و ترد دارد؛ اما داخلش همچنان نرم به جای مانده است. این توپک های خوشمزه را می توانید به عنوان یک میان وعده و اسنک خوشمزه سفارش بدهید و همراه با نوشابه نوش جان کنید.

منبع: amsterdamtourist.info

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1501

به "تور ارزان هلند: خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید