فصل سرما را سالم سپری کنید

به گزارش بازی های اندروید، با تقویت طبیعی دستگاه ایمنی بدن خود به کمک چای سبز و داروهای هومئوپاتیک آنفولانزا، سرسخت ترین میکروب ها را از میدان به در کنید. زمستان از راه رسید، ولی این بدان معنی نیست که دیگر ناچار باشید روز و شب را با جعبه ی دستمال کاغذی بگذرانید. در عوض با اقداماتی ساده، دستگاه ایمنی خود را تحریک و تقویت کنید. به این ترتیب، از مقابل

فصل سرما را سالم سپری کنید

فصل سرما را سالم سپری کنید

با تقویت طبیعی دستگاه ایمنی بدن خود به کمک چای سبز و داروهای هومئوپاتیک آنفولانزا، سرسخت ترین میکروب ها را از میدان به در کنید. زمستان از راه رسید، ولی این بدان معنی نیست که دیگر ناچار باشید روز و شب را با جعبه ی دستمال کاغذی بگذرانید. در عوض با اقداماتی ساده، دستگاه ایمنی خود را تحریک و تقویت کنید. به این ترتیب، از مقابل بسکمک از میکروب ها، جا خالی می دهید و اگر هم مبتلا شوید، زودتر خوب خواهید شد. برنامه ی خوب ضد میکروب با سه اصل اساسی شروع می شود که حتماً آن ها را از مادرتان شنیده اید:

ـ دست هایتان را بشوئید:بخصوص بعد از رفتن به دستشوئی، پیش از غذا خوردن و پس از مبتلا شدن، دست ها را بیست ثانیه خوب بشوئید.

ـ غشاهای مخاطی را مرطوب نگه دارید: با انجام این کار، ویروس ها کم تر وارد بینی، چشم و دهان می شوند.

ـ به قدر کافی بخوابید: بیش تر افراد، به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. معمولاً زمانی که بدون نیاز به زنگ ساعت بیدار می شوید، دیگر نیازی به خواب ندارید.

این هم نکاتی دیگر برای پیشگیری از سرماخوردگی:

غرغره کنید!

اگر هر روز با آب خالی غرغره کنید، احتمال سرماخوردگیتان کم تر می شود و اگر هم سرما بخورید، علامت های آن خفیف تر خواهد بود.

به چای سبز روی آورید!

چای سبز، دستگاه ایمنی بدن را برای مقابله با میکروب های مهاجم تحریک می کند. پلی فنل های موجود در چای سبز هم، به دیواره ی سلولی باکتری ها آسیب می زند و توانائی ویروس ها را برای ورود به یاخته های انسانی مختل می سازد.

آب درمانی متضاد را امتحان کنید!

به گفته ی لوری استیلسمت، مؤلف کتاب راه های طبیعی برای سلامت زنان، با این روش ساده ـ که هنگام استحمام صبحگاهی می توان به کار بست ـ می توانید نیروی حیاتی خود را تحریک جریان خون تقویت کنید. ابتدا، آب را تا حد تحمیل داغ کنید. در حالی که تا هشت می شمارید، بگذارید آب روی ستون فقراتتان بریزد. سپس به سرعت آب دوش را سرد کنید و باز تا هشت بشمارید، دست کم سه بار آب را داغ و سرد نمائید و با آب سرد، شستشو را تمام کنید.

تنش را کم کنید!

تنش، چه فیزیکی چه احساسی و چه روانی، فشار شدیدی بر نیروی ایمنی وارد می کند. روش های مهار تنش، گستره ی وسیعی از یوگا و تایچی گرفته تا ورزش سبک یا نوشتن یادداشت های روزانه، دارد. فقط ده دقیقه مراقبت در روز، ابزاری قدرتمند برای آرام کردن اعصاب و بهبود سلامتی است.

تمرین های بدنی خود را متعادل کنید!

ورزش منظم و متعادل، یکی دیگر از پایه های درست کار کردن دستگاه ایمنی بدن است. حتی با پیاده روی سریع روزانه، می توانید تعداد روزهای ناخوشی خود را در زمستان معمولی تا حد چشمگیری کم تر کنید ولی زیاده روی در کارهای خوب، هم مشکل ساز است.

مکمل غذائی را از قلم نیاندازید!

مکمل غذائی خوب شامل ویتامین و مواد معدنی، کمک فراوانی به تقویت ایمنی بدن می کند. توجه داشته باشید که مکمل، باید حاوی 100 تا 200 درصد مصرف توصیه شده ی روزانه ی RDI از عوامل سازنده ی مهم همچون مس، سلنیوم، روی و ویتامین های گروه B باشد.

بخندید!

جالب است که شوخ طبعی و خنده، حقیقتاً عملکرد دفاعی بدن را تقویت می کند. شما هم این راهکار را بیازمائید و فیلمی خنده دار بگیرید و با تماشای آن، خود را بخندانید.منبع:مجله ی آشپزباشی، شماره 36منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1328

به "فصل سرما را سالم سپری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل سرما را سالم سپری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید